طراحی سایت فروشگاهی

سایز عکس در سایت فروشگاهی

سایز عکس در سایت فروشگاهی

انتخاب درست سایز عکس در طراحی سایت فروشگاهی، یکی از مهمترین عواملی است که باید به آن توجه داشته باشید. تصاویر بخش مهمی از محتوای سایت شما هستند و به همین دلیل، باید سایز مناسبی برای آن ها در نظر بگیرید. خوشبختانه متخصصین ما در تیم طراحی سایت فروشگاهی عرفان آی تی، تمام تصاویر سایت های فروشگاهی مشتریان را به شکل استانداردی انتخاب می کنند. برای اشنایی بیشتر شما، در ادامه این مطلب تصمیم داریم شما را با استاندارهای سایز عکس در سایت های فروشگاهی آشنا کنیم. همراه ما باشید!

اهمیت عکس ها در سایت فروشگاهی

پس از اینکه هدف خود از طراحی سایت را یافتید، زمان آن رسیده که به طراحی وب سایت بپردازید. برای طراحی سایت فروشگاهی، باید به طراحی یک رابط کاربری کارآمد و جذاب توجه کنید. همچنین باید بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجویی را در نظر بگیرید تا به راحتی در نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرید.

از مهم‌ترین موارد در طراحی سایت، سایز عکس‌ها است. اندازه یک عکس در یک وب سایت بسته به عوامل مختلفی از جمله طرح سایت، هدف تصویر و تعادل مطلوب بین کیفیت تصویر و سرعت بارگذاری صفحه، می تواند متفاوت باشد. در اینجا برخی از ملاحظات رایج برای اندازه تصویر در وب سایت ها آورده شده است:

  1. ابعاد: عرض و ارتفاع یک تصویر بر حسب پیکسل اندازه گیری می شود. برای تعیین اندازه تصویر در یک وب سایت، می توانید عنصر تصویر را با استفاده از ابزارهای توسعه دهنده مرورگر خود بررسی کنید یا اگر به پشتیبان وب سایت دسترسی دارید، ویژگی های تصویر را مورد بررسی قرار دهید.
  2. اندازه فایل: اندازه فایل یک تصویر بر حسب کیلوبایت (KB) یا مگابایت (MB) اندازه گیری می شود و نشان دهنده مقدار داده مورد نیاز برای ذخیره تصویر است.  فایل هایی با اندازه کوچک تر معمولاً منجر به بارگذاری سریع تر صفحه خواهد شد، در حالی که فایل هایی با اندازه بزرگتر، ممکن است کیفیت تصویر بالاتر اما زمان بارگذاری کندتری را ارائه دهند.
  3. وضوح: تصاویر وب معمولاً با وضوح 72 پیکسل در اینچ (PPI) نمایش داده می شوند؛ زیرا مقدار استاندارد برای اکثر صفحه نمایش ها است. وضوح بالاتر، مانند 300 PPI برای چاپ، ضروری نیست و می تواند اندازه فایل را بدون بهبود کیفیت تصویر در وب افزایش دهد.
  4. فشرده سازی: برای کاهش حجم فایل بدون کاهش قابل توجه کیفیت، می توان تصاویر را فشرده کرد.
  5. طراحی واکنش گرا: با افزایش استفاده از دستگاه های تلفن همراه، وب سایت ها اغلب از طراحی واکنش گرا استفاده می کنند که در آن تصاویر برای اندازه های مختلف صفحه نمایش مقیاس بندی و بهینه می شوند. در این حالت، اندازه تصویر نمایش داده شده در یک وب سایت ممکن است بسته به دستگاه مورد استفاده متفاوت باشد.

بهینه سازی اندازه تصویر

برای بهینه سازی اندازه های تصویر در وب سایت خود، حتما باید مواردی مثل ابزارهای فشرده سازی تصویر، انتخاب فرمت فایل مناسب و استفاده از تکنیک های طراحی واکنش گرا برای اطمینان از نمایش تصاویر در اندازه مناسب برای دستگاه های مختلف را در نظر بگیرید. برای بهینه سازی عکس ها در سایت خود، می توانید از روش های زیر استفاده کنید.

  1. تنظیم اندازه نمایشی: ابتدا باید اندازه نمایشی عکس را بر اساس طراحی وب سایت خود تنظیم کنید. این کار می تواند با استفاده از CSS یا سیستم مدیریت محتوا (CMS) انجام شود.
  2. فشرده سازی فایل: برای کاهش حجم فایل عکس، می توان از روش های فشرده سازی استفاده کرد. ابزارهای آنلاین مانند TinyPNG یا افزونه هایی مانند Smush برای فشرده سازی عکس ها مناسب هستند.
  3. استفاده از فرمت های مناسب: استفاده از فرمت های مناسب برای عکس ها نیز می تواند به بهبود عملکرد وب سایت کمک کند. برای عکس هایی با رنگ های زیاد و بدون شفافیت، از فرمت JPEG استفاده کرده و برای عکس های با شفافیت و رنگ های کم، از فرمت PNG استفاده کنید.
  4. لود تنبلی: از تکنیک لود تنبلی (Lazy Loading) برای بارگذاری عکس ها استفاده کنید. با این روش، ابتدا قسمتی از سایت نمایش داده می شود و پس از اینکه کاربر صفحه را اسکرول نمود، ادامه مطلب نمایش داده خواهد شد. با توجه به حجم بالای تصاویر، این کار زمان بارگذاری صفحه را کاهش می دهد.
  1. جمع بندی

    یکی از رکن های مهم در طراحی سایت فروشگاهی، انتخاب درست تصاویر و بارگذاری مناسب آن است. این کار اگر به درستی انجام شود، به بیشتر دیده شدن سایت شما کمک می کند. تیم طراحی سایت فروشگاهی عرفان آی تی، با درنظر گرفتن نوع سایت و تمامی موارد بالا، از جمله فرمت مناسب و وضوح بالا، سایت شما را طراحی می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید