هوش مصنوعی

5 هوش مصنوعی کم کردن حجم عکس

آشنایی با 5 ابزار هوش مصنوعی برتر برای کم کردن حجم عکس – به کمک این ابزارها، حجم تصاویر وب سایتتان را کاهش دهید

5 هوش مصنوعی کم کردن حجم عکس

سرعت بارگذاری صفحه یکی از ضروری ترین موارد برای بهبود عملکرد وب سایت است. هرچقدر که صفحات سایت شما سریع تر لود شوند، رضایت کاربران بیشتر می شود و رتبه سایتتان در گوگل افزایش خواهد یافت. یکی از مهمترین مواردی که باعث کاهش سرعت لود شدن صفحات سایت می شود، بالا بودن حجم تصاویر است. از همین رو شما باید حجم هر تصویری که برای قرار گرفتن در سایت خود در نظر گرفته اید را به کمک ابزارهای مختلف، کمتر کنید.

ما در این مطلب از سایت عرفان ای تی تصمیم داریم شما را با 5 ابزار هوش مصنوعی بی نظیر برای کم کردن حجم عکس ها آشنا کنیم. همراه ما باشید.

ابزار Kraken.io

 Kraken.io از الگوریتم های مبتنی بر هوش مصنوعی برای کاهش اندازه و حجم تصاویر، و در عین حال حفظ کیفیت بصری آن ها استفاده می کند. این ابزار، گزینه های مختلفی از جمله کاهش حجم عکس به صورت با اتلاف و بدون اتلاف را ارائه می دهد و از تمام فرمت های تصویری محبوب پشتیبانی می کند.

مهمترین ویژگی های این ابزار به صورت زیر است:

  1. امکان استفاده از این ابزار برای تصاویری با تعداد نامحدود وجود دارد.
  2. این ابزار برای بهینه سازی سریعتر هر تصویر از CDN استفاده می کند.
  3. شما می توانید پکیج های پولی این ابزار را به طور محدود، بدون پرداخت هزینه استفاده کنید.
  4. شما می توانید تصاویر بهینه شده را به صورت تکی یا یکجا از این ابزار دانلود کنید.

ابزار JPEGmini

ابزار JPEGmini یکی دیگر از هوش مصنوعی هایی است که شما می توانید برای کم کردن حجم تصاویر خود از آن استفاده کنید. این ابزار به هیچ عنوان کیفیت تصاویر را کاهش نمی دهد و به صورت خودکار، این تصاویر را برای تلفن های همراه یا دسکتاپ بهینه خواهد کرد. بنابراین استفاده از این ابزار می تواند به بهینه سازی کلی سایت شما و افزایش سرعت آن کمک کند.

ویژگی های مهم این ابزار عبارتند از:

  1. محیط کاربری حرفه ای ولی ساده
  2. امکان قرار دادن واترمارک روی تصاویر
  3. حفظ کیفیت تصاویر

ابزار ImageKit.io

ImageKit.io یک سرویس بهینه سازی و کاهش سایز تصویر است که از هوش مصنوعی برای تغییر حجم و سایز تصاویر استفاده می کند. این ابزار ویژگی هایی مانند تغییر اندازه هوشمند، تنظیم خودکار کیفیت و تبدیل فرمت را ارائه می دهد که به بهینه سازی تصاویر برای دستگاه های مختلف کمک خواهد کرد.

مهمترین قابلیت ها و مزایای این ابزار شامل موارد زیر است:

  • امکان تغییر فرمت عکس ها
  • کاهش پهنای باند عکس تا 84 درصد
  • همپوشانی متن برای ادیت تصاویر

یکی دیگر از ابزارهای هوش مصنوعی برای کم کردن حجم و سایز تصاویر، ابزار TinyPNG نام دارد. این ابزار از تکنیک های کوانتیزاسیون و بهینه سازی هوشمند برای حفظ کیفیت تصویر و در عین حال به حداقل رساندن اندازه فایل استفاده می کند.

این ابزار هم ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارد که برخی از آن ها عبارتند از:

  1. این ابزار از API های در دسترسی برای Ruby ، PHP ، js ، Python و Java برخوردار است.
  2. حجم تصاویر را با حفظ کیفیت آن ها کاهش می دهد.
  3. امکان انجام عملیاتی مثل وضوح طبیعی تصویر، اصلاح مقیاس بندی گاما، اصلاح لبه شفافیت دوجنبی و… به صورت خودکار را دارد.
  4. از CDN برای افزایش سرعت بهینه سازی تصاویر استفاده می کند.
  5. امکان کم کردن حجم تصاویر متحرک را هم دارد.

Compressor.io یک ابزار فشرده سازی تصویر آنلاین است که از الگوریتم های هوش مصنوعی برای کاهش اندازه و حجم فایل ها استفاده می کند. این برنامه از فرمت های مختلف تصویر از جمله JPEG، PNG، GIF و SVG پشتیبانی می کند و یک رابط کاربری ساده و بصری برای آپلود و فشرده سازی تصاویر ارائه می دهد.

برخی از ویژگی های مهم این ابزار که باعث محبوبیت آن شده، شامل موارد زیر است:

  1. استفاده از این ابزار کاملا رایگان است.
  2. شما می توانید به صورت آنلاین و تنها با یک کلیک، حجم تصاویر مورد نظرتان را کاهش دهید.
  3. سایت i از چندین زبان مختلف پشتیبانی می کند.

روش های زیادی برای کم کردن حجم تصاویر و بهینه سازی آن ها وجود دارد. اما چرا ما در این مطلب، ابزارهای هوش مصنوعی را پیشنهاد دادیم؟ بدون شک AI مزایا و برتری های زیادی نسبت به روش های دیگر دارد و این موضوع باعث شده جایگزین روش های قدیمی و سنتی شود.

در اینجا به برخی از مهم ترین مزایای استفاده از ابزارهای نام برده، برای کاهش حجم و سایز تصاویر اشاره خواهیم کرد.

ابزارهای هوش مصنوعی با استافده از الگوریتم های بسیار پیشرفته، تصاویر را دستکاری کرده و حجم آن ها را کمتر یا بیشتر می کنند. این الگوریتم ها عمل تغییر اندازه تصاویر را در مدت زمان کوتاهی انجام می دهند. به طوری که شما ظرف مدت چند ثانیه می توانید یک خروجی با کیفیت داشته باشید. در حالی که روش های دیگر، معمولا بسیار وقت گیر هستند.

این ابزارها از تکنیک های ارتقا مقیاس پیشرفته استفاده می کنند تا وضوح تصاویر، بدون افت کیفیت باقی بماند و حتی در برخی موارد، بهتر شود. به این ترتیب تصاویر سایت شما با همان کیفیت اولیه یا حتی بهتر، در سایتتان اپلود شده و باعث رضایت کاربران سایت خواهند شد.

استفاده از AI برای کم کردن حجم تصاویر، راهی کم هزینه برای داشتن تصاویر بهینه است. اکثر ابزارهای معرفی شده رایگان هستند یا حداقل، بخشی از امکانات آن ها رایگان است. حتی هزینه خرید اشتراک در این ابزارها هم نسبت به استخدام یک طراح گرافیک حرفه ای، بسیار کمتر خواهد بود.

تمام ابزارهای AI که برای ادیت عکس به کار می روند، از رابط کاربری ساده ای برخوردارند و کار کردن با آن ها حتی برای افراد مبتدی هم ممکن است. از همین رو همه شما بدون داشتن تخصص هم می توانید از این ابزارها برای بهینه کردن تصاویر مدنظرتان استفاده کنید.

تغییر اندازه دهنده های تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی را می توان برای برنامه های کاربردی مختلف، از جمله رسانه های اجتماعی، طراحی گرافیک، طراحی وب، و رسانه‌های چاپی مورد استفاده قرار داد. این ویژگی مهم، آنها را به ابزاری همه کاره برای صاحبان استارتاپ ها و کسب و کارهای مختلف تبدیل می کند.

در این مطلب از عرفان ای تی، سعی کردیم شما را با 5 مورد از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای کم کردن حجم تصاویر اشنا کنیم. همانطور که متوجه شدید، کار کردن با این ابزارها ساده بوده و شما ظرف مدت کوتاهی می توانید تصاویری کم حجم تر داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید