سئو وبسایت

پیدا کردن کلمات کلیدی سئو

پیدا کردن کلمات کلیدی سئو

با گسترش فضای مجازی و اینترنتی شدن اغلب کسب و کارها شاهد رقابت شدیدی میان فروشگاه‌های آنلاین جهت دیده شدن و بازدید بیشتر توسط کاربران هستیم. بر همین اساس داشتن استراتژی‌های مناسب در خصوص سئو سایت فروشگاهی بیش از هر زمان دیگر ضروری است. کوچک‌ترین اشتباه در چنین فضایی ممکن است تلاش صاحبان مشاغل را هدر داده و عملکرد فروشگاه آنلاین و به دنبال آن میزان درآمد را تحت شعاع قرار دهد.

برای کاهش این اشتباهات بایستی در خصوص سئو فروشگاهی روش‌های صحیحی را به کار بست. پیدا کردن کلمات کلیدی از مهم‌ترین بخش‌ها برای سئوی سایت به ویژه سایت‌های فروشگاهی به شمار می‌آید. در این مقاله قصد داریم برخی راه‌های موثر را در این باره معرفی کرده و مورد بررسی قرار دهیم.

پیشنهادات گوگل منبعی مناسب

پیشنهادات گوگل از جمله منابع بسیار مهم و مناسبی است که برای پیدا کردن کلمات کلیدی سئو می‌توان از آنها استفاده کرد. برای این امر بایستی کلمه اصلی مد نظرتان را در کادر جستجو وارد کرده تا پیشنهادات گوگل برای شما به نمایش در آید. گوگل موتور جستجوگر هوشمندی است که همواره مفیدترین نتایج را به نمایش گذاشته و شما را به صفحات آن هدایت می‌کند.

بر همین اساس می‌توانید کلمات متداول و پر تکرار پیشنهادی توسط گوگل را برای سئو سایت فروشگاهی خود مشاهده کنید. زمانی که عبارت یا کلماتی تبدیل به پیشنهادات گوگل می‌شوند نشان دهنده ارزشمندی آنها بوده و می‌توان دریافت که کاربران زیادی به جستجوی آن پرداخته‌اند.

الگوریتم‌های گوگل برای نمایش نتایج تنها به یک یا چند پارامتر خاص محدود نبوده و با توجه به شرایط مختلف ممکن است تغییر نماید. با این حال اولویت نمایش با دقیق‌ترین و نزدیک‌ترین نتیجه مطابق با خواست کاربر است که بخش قابل توجهی از این نتایج به دلیل میزان جستجو و محبوبیت آن تعیین می‌گردد.

جستجوهای مرتبط در گوگل

راه دیگر برای یافتن کلمات کلیدی سئو بهره‌گیری از جستجوهای مرتبط در گوگل است. بعد از اینکه جمله یا کلمه خود را در کادر جستجو وارد کرده و دکمه اینتر را زدید، در بخش انتهایی اولین صفحه نتایج می‌توانید کلمات و عبارات کلیدی که با کلید واژه اصلی‌تان مرتبط هستند را مشاهده و کشف کنید. گوگل به طور معمول ۸ عبارت را که با جستجوی شما مرتبط است در این بخش به نمایش می‌گذارد.

بهره‌گیری از ابزارهای مختلف

برای پیدا کردن پیشنهادات جدید و تحلیل کلمات جهت سئو سایت فروشگاهی لازم است از ابزارهای مختلفی در این حوزه بهره بگیرید. این امر به شما کمک می‌کند تا با بررسی همزمان چند مرجع و ابزار مختلف و بررسی نتایج آنها، در نهایت به انتخاب مناسبی برسید. در ادامه برخی از این ابزار را معرفی و بررسی می‌کنیم.

Google Keyword Planner: ابزاری مناسب جهت بررسی عبارات مختلف میان کاربران و اولویتشان به منظور جستجو در خصوص یک موضوع معین است.

  از دیگر ابزارهای قدرتمند و رایگان است که به شما در پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی و در عین حال پر کاربرد کمک می‌کند.

 Google Trends

 گوگل ترنس نیز به شما نشان می‌دهد که کاربران در حال حاضر در جستجوی چه چیزی هستند و از کدام عبارات استفاده می‌کنند. البته این نتایج بر اساس مناطق جغرافیایی مختلف و تفکیک زبان صورت می‌گیرد.

شبکه‌های اجتماعی

اینستاگرام، توییتر، یوتیوب و… نیز راه مناسب دیگریست تا بتوانید کلمات کلیدی را با استفاده از نتایج جستجو و پیشنهادات آنها بیابید.    Uber Suggest: از جمله ابزارهای آنلاین سئو است که علاوه بر آنالیز بک لینک‌ها، ترافیک سایت و رقبا در تحقیق و جستجوی کلمه کلیدی نیز به شما کمک می‌کند. Uber suggest قادر است با جمع آوری اطلاعات سایت‌ها و گوگل، آنها را به شکل ارقام، آمار و نمودار نمایش داده تا بتوانید در جهت سئو سایت فروشگاهی خود از آن استفاده کنید. Uber Suggest هرچند ابزاری رایگان است اما جهت استفاده نامحدود بایستی نسبت به تهیه اشتراک آن اقدام کنید.

بهره‌گیری از آمارگیرها

استفاده از آمارگیرهایی مانند گوگل آنالیتیکس برای اینکه بتوانید استراتژی سئوی خود را مشخص کنید بسیار مهم است. دیدن کانال‌های ورودی، اینکه چه میزان از بازدیدکنندگان به مشتریان تبدیل شده‌اند، تحلیل رفتارشان و… از جمله امکانات ارائه شده توسط آمارگیرها به شمار می‌آید.

سایت‌های سوال و جواب

به کارگیری جمله‌های سوالی ایده بسیار مناسبی جهت انتخاب کلمات کلیدی یا تیتر اصلی به شمار می‌آیند. وبسایت‌هایی مانند  Ask، LinkedIn Answers، Yahoo Answers و… وجود دارند که در آنها کاربران درباره موضوعات متعددی به پرسش و پاسخ می‌پردازند. معمولاً سوالات مطرح شده در این وبسایت‌ها باعث به وجود آمدن عبارت‌های بلندتری شده که با به کارگیری آنها می‌توانید از رقبای خود پیشی بگیرید.

بررسی و تحلیل گزارش تبلیغات

چنانچه در گوگل ادز دارای کمپین تبلیغاتی کلیکی هستید بررسی گزارش‌های آن در خصوص نرخ کلیک و همچنین عبارات ارجاعی بهترین مرجع برای اطلاع از وضعیت سئو سایت فروشگاهی تان خواهد بود. گوگل ادز در مقایسه با گوگل آنالیتیکس و سایر آمارگیرها اطلاعات دقیق‌تری را به شما ارائه داده و متوجه خواهید شد که کاربران بیشتر به چه کلمات و عباراتی رغبت داشته اند. همچنین از بیشترین عبارات کلیک شده می‌توانید جهت تیترها و توضیحات مطالب تان در سایت استفاده کرده و سئوی خود را بهینه سازید.

بررسی ویکی پدیا

ویکی پدیا معروف ترین دانشنامه آزاد و مرجعی بزرگ برای کلیه مخاطبان اینترنت در تمام دنیا است. هرچند این وب سایت کاربر محور بوده، اما تلاش و دقت اعضای ارشد و نویسندگان در بررسی مقالات، مهمترین عامل در نشان دادن ویکی پدیا در صدر نتایج موتور جستجوگر گوگل است. بنابراین بررسی تیتر توضیحات و تگ‌های عنوان به کار برده شده در هر مقاله می‌تواند به شما در انتخاب دقیق‌تر عبارات و کلمات کلیدی و یافتن ایده‌های مناسب در نوشتن کمک کند.

بررسی فعالیت سایر رقبا

جهت انتخاب برترین کلمات بایستی همواره فعالیت رقبای خود را زیر نظر داشته و همچنین نتایج جستجوی عبارات مرتبط با فعالیت خود را بررسی نمایید. مثلاً عبارتی نسبتا کوتاه را در گوگل جستجو کرده و اولین نتایج را مورد تحلیل قرار دهید. در این امر به چگالی کلمات کلیدی و چگونگی چینش تیترها در یک بخش از صفحه یا پاراگراف توجه کنید. به عنوان مثال چنانچه فعالیت شما در حوزه پوشاک زنانه است می‌توانید عبارت‌هایی مانند خرید لباس زنانه یا خرید اکسسوری زنانه را جستجو کرده و با بررسی نتایج صدر آن در مسیر بهبود سایت خود کمک بگیرید.

سخن پایانی

در این مقاله روش ها و راهکار های موثری را  در خصوص پیدا کردن کلمات کلیدی و سئو سایت فروشگاهی معرفی و مورد بررسی قرار دادیم.‌ روش هایی از جمله پیشنهادات گوگل، بهره گیری از ابزارهایی مانند Uber Suggest، آمارگیرها، سایتهای پرسش و پاسخ، ویکی‌پدیا و بررسی فعالیت رقبا که به شما در بهبود و بهینه سازی سایت تان کمک می کنند. چنانچه نیاز به راهنمایی بیشتری در این خصوص دارید می توانید با کارشناسان ما در مجموعه سئو عرفان ای تی در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید